Etappe 1: Bangkok + Kho Pha Ngan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Frank & Joey - WaarBenJij.nu Etappe 1: Bangkok + Kho Pha Ngan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Frank & Joey - WaarBenJij.nu

Etappe 1: Bangkok + Kho Pha Ngan

Blijf op de hoogte en volg Frank & Joey

14 Mei 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Bangkok

In Bangkok hebben we 2 dagen doorgebracht. Wel bizar dat je dan ineens een wereld binnenstapt waar iedereen elkaars broertje of zusje zou kunnen zijn. Goeie genade wat lijken die mensen veel op mekaar zeg.

De beste manier om Bangkok te verkennen is per fiets, hoe raar dat misschien ook klinkt tussen al het geweld van de 'Toek Toeks' door.
5 uur lang touren op je fiets door Bangkok. In Bangkok hebben ze daar de 'Co van Kessel' tour voor, die je een indrukwekkend groot gedeelte laat zien van de binnenstad van Bangkok. Na 25 km demarreerde Joey totaal onverwacht op het laatste stukje vals plat van Bangkok en liet daarmee al z'n achterblijvers z'n hielen zien. Na afloop kreeg hij dan ook, uit handen van onze goedlachse reisleidster Peng Peng, de bolletjestrui overhandigd.

Het is prachtig om met die tour door bijna iedereen z'n achtertuin te rijden daar. Bizar ook hoe iedereen onder die omstandigheden (35 graden) zo dicht op mekaar leeft. Omdat zo'n etappe je niet in de koude kleertjes gaat zitten, werd er uiteraard tijd vrij gemaakt voor de nodige Singha's. (Dat zijn de plaatselijke gouden rakkers hier )

Voorafgaand aan de reis werd het rijden met de 'Toek Toek' niet echt aangeraden via internet. Maar omdat we ergens die blitse 'Go Pro' beelden mee moeten maken, hebben we toch steeds voor die Thaise race-monsters gekozen.

Koh Pha Ngan

Na Bangkok stonden de eilanden in het zuiden op het programma. Stuk voor stuk paradijsjes werd ons verteld. En daar is precies niks aan gelogen. Zitten nu ong. 5 dagen op Koh Pha Ngan. 5 dagen meer dan 35 graden, dus we moesten onze dagelijkse hardloopschema's per dag even met 5 km inkorten naar 15 km per dag. #Baalmomentje , maar weet je wat het is, je moet toch door.

In de tussentijd hebben we ons Frans een beetje bij kunnen spijkeren. Fransman ontmoet. Joey kent nu naast 'French fries'
ook de woorden 'oui' en 'non' dus dat gaat keihard. Vanavond is er hier op het eiland een groot feest, de Full Moon party.

We blijven goed op mekaar letten. Houden ons hoofd koel en ons hart warm.

Toedeledoki ! Greetz BackPackBuddies

• 14 Mei 2014 - 10:26

Marc:

Bonjour les garcons,

Zo Joey hier weer twee woorden die je erbij hebt geleerd!

Briljant stukje Broeder hahahaha! Goed voor mijn buikspier schema deze week!

Voorlopig selectie van nederland is bekend, gregory van der WIEL is niet geselecteerd!

Dus die zat in het laatste wiel vals plat omhoog en kon op de demarrage van joey niet aanhaken dus terecht dat die niet mee gaat naar het WK!

Genietse boys we leven met z'n allen van Sassenheim tot Rotterdam met jullie mee!

• 14 Mei 2014 - 11:10

Anne-Claire:

Lovelyyyyyy <3.

• 14 Mei 2014 - 13:04

Helen Van Splunter:

Hee Garcons,

Comment ca va? Je pense tres bien! Beaucoup plaisir ce soir! Et pour les jours prochaine gros bisous!!

Zo en nu jullie! Vertaalse hahaha

Ik verwacht een riedeltje in het Thais terug!

Moeders

• 14 Mei 2014 - 21:13

Josette:

Prachtig verhaal weer mannen! Absoluut NIET jaloersmakend!
    Genietse!

Au revoir!

• 17 Mei 2014 - 11:54

Roy Wilmot:

Hallo Boys niet te hard sporten denk aan de hitte veel water drinken en geniet er van en let goed op elkaar want jullie blijven in hun ogen toch toeristen and Joey and Frank how is it with the Cannadese meiden die jullie ontmoet hebben Groetjes je Paps Roy Wilmot.